Wednesday 30 July 2014 Dziś są imieniny: Julity, Piotra, Aldony

Ostatnio dodane:

15 porad jak zmniejszyć cholesterol

  • Dobry i zły cholesterol

    Aby zapewnić naszemu organizmowi prawidłowe funkcjonowanie powinniśmy dostarczać mu jedynie niewielką ilość cholesterolu. W większości przypadków limit ten jest często przekraczany, co prowadzi do wielu poważnych powikłań np: chorób serca lub gromadzeniu się płytki nazębnej w tętnicach. Jeśli chcesz pozbyć się szkodliwego cholesterolu warto pomyśleć o odpowiedniej diecie.

  • Zdrowa żywność

    Jedną z pierwszych rzeczy, które warto zrobić jest zmiana nawyków żywieniowych. Jeśli chcesz obniżyć zły poziom cholesterolu LDL warto zacząć spożywać więcej warzyw oraz owoców. Dzięki temu w naszym organizmie szybko nastąpi obniżenie ciśnienia krwi oraz unormowanie wagi, co znacząco zatrzyma proces nadmiernego tycia.

  • Czas na ruch

    Już kilkadziesiąt minut aktywności fizycznej może w znaczący sposób obniżyć poziom złego cholesterolu LDL. Im więcej ćwiczysz tym lepiej dla twojego zdrowia. Codzienne bieganie, nawet w krótkim odstępie czasu może zatrzymać proces zatykania tętnic oraz na stałe podnieść wytrzymałość organizmu.

  • Spacer

    Być może należysz do tego grona osób, dla których nawet najmniejszy wysiłek fizyczny stanowi wyzwanie. Jeśli jednak poświęcisz nawet kilkanaście minut dziennie na krótki spacer, to w dłuższym okresie czasu obniżysz ryzyko udaru mózgu i chorób serca. Codzienny spacer wzmacnia Twoje kości i pozytywnie wpływa na układ odpornościowy.

  • Czego nie jeść

    Jedzenie tłustych oraz smażonych potraw może szybko doprowadzić do nadmiernej otyłości. Częste wizyty w restauracjach czy barach szybkiej obsługi bez wątpienia stworzą z naszego organizmu bombę kaloryczną. Jest to również jedna z głównych przyczyn podwyższenia złego cholesterolu.

  • Stres zabójca

    Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z ryzyka, jakie niesie ze sobą długotrwały stres. Odkładający się w tętnicach cholesterol zwiększa ryzyko wystąpienia miażdżycy, a także chorób serca. Ciśnienie krwi również znacząco wzrasta, a ostatnie badania potwierdziły, że u wielu osób stres powoduje większy poziom cholesterolu.

  • Słuchaj rad ekspertów

    Walka ze szkodliwym cholesterolem trwa przez całe życie. Regularne konsultacje z lekarzem, bądź renomowanym dietetykiem pozwolą w trwały sposób kontrolować jego odpowiedni poziom. Jeśli dodamy do tego odpowiednią dietę oraz ćwiczenia, to mamy duże szanse na długie i zdrowe życie.

  • Ryby – bogactwo zdrowia

    Poza tym, że mają ogromną ilość kwasu omega 3 obniżającego cholesterol, to ich spożywanie zmniejsza ciśnienie tętnicze, a także skutecznie blokuje powstawanie zakrzepów. Eksperci od zdrowej żywności zalecają jedzenie ryb przynajmniej dwa razy w tygodniu. Najwięcej wartości odżywczych zawierają gotowane na parze.

  • Orzechy w każdej postaci

    Orzechy zawierają sporą ilość tłuszczów, czasem nawet do 70% całej zawartości. Ostatnie badania dowodzą jednak, że to właśnie dzięki orzechom, nasz cholesterol może spaść nawet, o 19% jeśli ich konsumpcja jest na regularnym poziomie.

  • Nadwaga

    Krótko mówiąc im większa waga tym więcej cholesterolu we krwi. Taka sytuacja zwiększa ryzyko: nadciśnienia, zawału serca czy udaru. Głównymi czynnikami jest brak aktywności fizycznej oraz nadmiar kalorii w spożywanej diecie.

  • Czytaj uważnie

    Każdy zakup artykułu spożywczego powinniśmy dokładnie przeanalizować. Skład tych produktów jest niezwykle istotny dla naszego zdrowia. Informacje o wartości odżywczej mogą wyglądać zadowalająco, ale czy nie podniesie on naszego poziomu cholesterolu? Warto szukać produktów optymalnych, które nie będą szkodzić żadnej gałęzi naszej gospodarki zdrowotnej.

  • Alkohol

    Niewielkie ilości alkoholu mogą korzystnie wpływać na cholesterol HDL. Jednak już nawet małe dawki wypijane regularnie pobudzają zły cholesterol LDL. Picie alkoholu dodatkowo wpływa negatywnie na: układ nerwowy, pokarmowy, wątrobę oraz trzustkę.

  • Miażdżyca

    Jest to choroba cywilizacyjna, która prowadzi do chorób sercowo – naczyniowych. Dochodzi do niej przez wysokie stężenie cholesterolu we krwi. Dlatego właśnie tak ważna jest jego ciągła kontrola.

  • Naturalny błonnik

    Produkty zawierające naturalny błonnik skutecznie obniżają poziom cholesterolu w organizmie. Zamiast trafiać do krwiobiegu jest on z niego wydalany. Warto zastanowić się nad spożywaniem posiłków z produktów jak: fasola, kasze czy brązowy ryż.

  • Dbaj o siebie

    Skuteczna walka z cholesterolem to działania na wielu płaszczyznach naszego życia. Tylko połączenie wszystkich porad, zapewni Ci skuteczną ochronę i pozwoli się cieszyć dobrym zdrowiem przez długie lata Twojego życia.

  • Spacer

    Być może należysz do tego grona osób, dla których nawet najmniejszy wysiłek fizyczny stanowi wyzwanie. Jeśli jednak poświęcisz nawet kilkanaście minut dziennie na krótki spacer, to w dłuższym okresie czasu obniżysz ryzyko udaru mózgu i chorób serca. Codzienny spacer wzmacnia Twoje kości i pozytywnie wpływa na układ odpornościowy.

  • Spacer

    Być może należysz do tego grona osób, dla których nawet najmniejszy wysiłek fizyczny stanowi wyzwanie. Jeśli jednak poświęcisz nawet kilkanaście minut dziennie na krótki spacer, to w dłuższym okresie czasu obniżysz ryzyko udaru mózgu i chorób serca. Codzienny spacer wzmacnia Twoje kości i pozytywnie wpływa na układ odpornościowy.

  • Produkty obniżające cholesterol

    Eksperci od zdrowego żywienia zalecają osobom, które mają podwyższony zły cholesterol LDL, aby unikały one wysokokalorycznych produktów.

  • Najczęściej zadawane pytania o cholesterolu

    Czym jest cholesterol? Jaka jest różnica pomiędzy złym, a dobrym cholesterolem? Jaki jest odpowiedni poziom cholesterolu?

  • Niedobór cholesterolu

    Brak odpowiedniego poziomu cholesterolu w organizmie grozi poważnymi konsekwencjami. Jego niedobór może prowadzić do zaburzeń pracy mózgu, układu nerwowego czy depresji.

  • Dobry cholesterol HDL

    W przeciwieństwie do cholesterolu LDL, nie jest szkodliwy dla zdrowia. Jego stężenie w organizmie znacząco obniża ryzyko wystąpienia chorób serca.

Popularne artykuły

Cholesterol pomaga budować w organizmie nowe komórki, izoluje nerwy i przyczynia się do produkcji hormonów.

Regularne ćwiczenia mogą pomóc utrzymać poziom cholesterolu na odpowiednim poziomie...

Cholesterol a alkohol

alko kobiety

Najważniejszą rzeczą, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób serca jest zmniejszenie poziomu całkowitego cholesterolu. Nie każdy cholesterol jest jednak szkodliwy. U każdego człowieka we krwi występują jego dwa rodzaje. Pierwszy z nich oznaczony jest skrótem LDL i określany jest, jako zły typ, który ma skłonności do zatykania tętnic w organizmie. Drugi typ cholesterolu oznaczamy skrótem HDL i jest on określany, jako dobry. To właśnie on odpowiedzialny jest za usuwanie złogów cholesterolu z tętnic i ochronę przed atakiem serca.

Dietetycy zalecają, aby utrzymywać niski poziom złego cholesterolu LDL. Wartość bezpieczna dla ludzkiego organizmu powinna wynosić poniżej 100 miligramów. Dobry cholesterol powinien natomiast występować w naszym organizmie w postaci 60 miligramów lub więcej. Istnieją tezy, że wypicie jednego lub dwóch kieliszków czerwonego wina może obniżyć ryzyko chorób serca oraz zwiększyć poziom dobrego cholesterolu HDL. Jest to prawda i alkohol w znikomych dawkach może poprawić marginalnie pracę naszego organizmu. Wypijany jednak w większych ilościach jest niezwykle niebezpieczny, a nadużywanie go może mieć przykre konsekwencje w przyszłości.

Czytaj więcej: Cholesterol a alkohol >>


Chroń swoje serce!

Zwalcz zły cholesterol!

Cholesterol u dzieci

Najnowszy pomysł ekspertów dotyczących dzieci z wysokim stężeniem cholesterolu jest dość kontrowersyjny.

więcej...

15 porad jak zmniejszyć cholesterol

Czy usłyszałeś od swojego lekarza, że Twój poziom cholesterolu jest zbyt wysoki?

więcej...

Gdzie mieszka najwięcej osób z problemem podwyższonego cholesterolu

logo stopka 19e09

JAK TO DZIAŁA?

Główny składnik suplementu diety CholesterolOFF to REDUCOL.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ!

2014 Cholesterol.com.pl All rights reserved