Niedziela 20 kwiecień 2014 Dziś są imieniny: Czeslawa, Agnieszki, Mariana

Ostatnio dodane:

Ćwiczenia na kontrolę cholesterolu

Regularne ćwiczenia mogą pomóc utrzymać poziom cholesterolu na odpowiednim poziomie. Jakie ćwiczenia są najbardziej efektywne? Ile czasu dziennie trzeba na nie poświęcić, aby widoczne były efekty? Czy naprawdę mają tak duże znaczenie dla stężenia cholesterolu w organizmie?

Jeśli ćwiczenia będą wykonywane regularnie i w odpowiedni sposób to na efekty nie trzeba będzie długo czekać. Konsekwentny trening w krótkim okresie czasu może znacząco obniżyć poziom złego cholesterolu LDL. Podczas wysiłku fizycznego nastąpi również obniżenie poziomu trójglicerydów odpowiedzialnych za rozwój choroby wieńcowej. Dzięki ćwiczeniom w organizmie zacznie występować dodatkowo większa ilość dobrego cholesterolu HDL hamującego min. postępowanie miażdżycy. Wysiłek fizyczny daje jeszcze lepsze efekty, jeśli jest połączony z odpowiednią dietą, która zapewni spadek kilku zbędnych kilogramów. Należy również pamiętać, że same ćwiczenia nie są w stanie obniżyć złego poziomu cholesterolu LDL, więc tym bardziej warto zastanowić się nad niskokaloryczną dietą.

Więcej…
  • Produkty obniżające cholesterol

    Eksperci od zdrowego żywienia zalecają osobom, które mają podwyższony zły cholesterol LDL, aby unikały one wysokokalorycznych produktów.

  • Najczęściej zadawane pytania o cholesterolu

    Czym jest cholesterol? Jaka jest różnica pomiędzy złym, a dobrym cholesterolem? Jaki jest odpowiedni poziom cholesterolu?

  • Niedobór cholesterolu

    Brak odpowiedniego poziomu cholesterolu w organizmie grozi poważnymi konsekwencjami. Jego niedobór może prowadzić do zaburzeń pracy mózgu, układu nerwowego czy depresji.

  • Dobry cholesterol HDL

    W przeciwieństwie do cholesterolu LDL, nie jest szkodliwy dla zdrowia. Jego stężenie w organizmie znacząco obniża ryzyko wystąpienia chorób serca.

Popularne artykuły

Cholesterol pomaga budować w organizmie nowe komórki, izoluje nerwy i przyczynia się do produkcji hormonów.

Regularne ćwiczenia mogą pomóc utrzymać poziom cholesterolu na odpowiednim poziomie...

Cholesterol a alkohol

alko kobiety

Najważniejszą rzeczą, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób serca jest zmniejszenie poziomu całkowitego cholesterolu. Nie każdy cholesterol jest jednak szkodliwy. U każdego człowieka we krwi występują jego dwa rodzaje. Pierwszy z nich oznaczony jest skrótem LDL i określany jest, jako zły typ, który ma skłonności do zatykania tętnic w organizmie. Drugi typ cholesterolu oznaczamy skrótem HDL i jest on określany, jako dobry. To właśnie on odpowiedzialny jest za usuwanie złogów cholesterolu z tętnic i ochronę przed atakiem serca.

Dietetycy zalecają, aby utrzymywać niski poziom złego cholesterolu LDL. Wartość bezpieczna dla ludzkiego organizmu powinna wynosić poniżej 100 miligramów. Dobry cholesterol powinien natomiast występować w naszym organizmie w postaci 60 miligramów lub więcej. Istnieją tezy, że wypicie jednego lub dwóch kieliszków czerwonego wina może obniżyć ryzyko chorób serca oraz zwiększyć poziom dobrego cholesterolu HDL. Jest to prawda i alkohol w znikomych dawkach może poprawić marginalnie pracę naszego organizmu. Wypijany jednak w większych ilościach jest niezwykle niebezpieczny, a nadużywanie go może mieć przykre konsekwencje w przyszłości.

Czytaj więcej: Cholesterol a alkohol >>


Chroń swoje serce!

Zwalcz zły cholesterol!

Cholesterol u dzieci

Najnowszy pomysł ekspertów dotyczących dzieci z wysokim stężeniem cholesterolu jest dość kontrowersyjny.

więcej...

15 porad jak zmniejszyć cholesterol

Czy usłyszałeś od swojego lekarza, że Twój poziom cholesterolu jest zbyt wysoki?

więcej...

Gdzie mieszka najwięcej osób z problemem podwyższonego cholesterolu

logo stopka 19e09

JAK TO DZIAŁA?

Główny składnik suplementu diety CholesterolOFF to REDUCOL.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ!

2014 Cholesterol.com.pl All rights reserved